januari 6, 2019

Cases

Op deze pagina vind je een aantal voorbeelden van hoe ik websites organisch heb laten scoren. Het gaat hier uitsluitend om gratis behaalde resultaten.

De kracht van een kennisbank

Voor de website DigiBach.nl een overzicht van alle verschillende Bachbloesems. Door wat basis linkbuilding naar de pillar page van dit overzicht, zijn ook de individuele bloesem pagina’s steeds verder omhoog gekropen. Met als gevolg dat de website nu bijna 40 bloesems in de top 10, en in veel gevallen zelfs in de top 3 van de zoekresultaten staat.

Bachbloesems overzicht

Een monsterartikel over monsters?

Op HetMysterie.nl bouw ik zelf aan een kennisbank over paranormale en bovennatuurlijke zaken. Puur uit eigen interesse, maar wel met het doel om een portaal op te bouwen dat een voortdurend groeiende stroom aan organische bezoekers trekt.

Daarvoor richt ik me met name op het schrijven van de allerbeste artikelen over bepaalde onderwerpen. Zogenaamde monsterartikelen: echt de diepte op zoeken met 1600 – 2000 woorden en daarmee de hoogste posities in Google veroveren.

Zo zag ik dat er een aardig zoekvolume zit op het onderwerp ouija borden. Dus schreef ik er een zeer uitgebreid artikel over, waardoor HetMysterie nu bij de topresultaten te vinden is voor dit onderwerp.

Met slechts een paar van dit soort artikelen is dat nu al goed voor zo’n 100 kliks per dag. Niet slecht, voor een net begonnen website met geen enkel budget!

Gratis en voor niets! Betaalbaarder kan bijna niet 😉

Zo kan SEO heel betaalbaar zijn en toch resultaat bereiken

Dat vind ik de kracht – en de uitdaging – van SEO. Om met een goed stuk content, of een strategisch ingestelde verzameling van informatie, de topposities in Google te bereiken.

Op de lange termijn heb je daar veel meer aan dan het verkeer kopen via de veiling van Adwords.

Natuurlijk, dat is een snellere manier om bezoekers naar je website te trekken. Maar het betekent dat je voortdurend geld op de molen moet blijven gooien om ervoor te zorgen dat de bezoekers blijven komen.

De opties die ik hierboven heb beschreven, zijn maar een paar voorbeelden van hoe je SEO kunt gebruiken om je marketing betaalbaar te houden. Is je interesse gewekt? Neem dan vooral eens contact met me op voor een vrijblijvende digitale brainstorm!